7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
1120

اگر شما جزو افرادی هستید که سایزتان از حد معمول بزرگ‌تر است و به اصطلاح اندام شما پلاس سایز است و دوست دارید بدون هیچ محدودیتی به سبک و سلیقه خودتان لباس بپوشید. ما به شما در این مقاله  7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز را معرفی خواهیم کرد.

پلاس سایز یعنی چه؟

پلاس سایز یک اصطلاح رایج در صنعت مد است و برای توصیف افرادی که سایز آنها بزرگ‌تر از حد متوسط است بکار می‌رود.  یعنی افرادی که چاق هستند و نیاز به طراحی لباس‌هایی با سایز پلاس دارند.

سه نکته مهم که افراد سایز بزرگ باید رعایت کنند

1.     لباس زیر مناسبی انتخاب کنید: برای اینکه لباس در بدن شما به صورت مناسب و شیک دیده شود بهتر است یک لباس زیر باکیفیت خریداری نمایید. برای اینکه لباس خانم‌ها ظاهری خوب داشته باشد باید لباس زیر با کیفیتی بپوشید تا به استایل آنها کمک کند که شیک به نظر برسند.

2.     خودتان را اندازه بگیرید: برای اینکه بتوانید لباس مناسب سایزتان را پیدا کنید بهتر است ابتدا اندازه‌های بدن خودتان را بدانید. تا در هنگام خرید لباس با توجه به جدول‌های سایزبندی، لباس مناسب با سایز بدنتان را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است با یک متر اندازه دور کمر، دور باسن، دور ران  و دور سینه خود را بگیرید تا در هنگام خرید به‌راحتی لباس مناسب خودتان را پیدا کنید.

3.     تناسب اندام را در نظر بگیرید: یادتان باشد پوشیدن لباس‌هایی که با فرم بدن شما مطابقت دارند باعث می‌شود تا ظاهر شما مناسب به نظر برسد. بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که منحنی‌های بدن شما را بپوشانند. افراد چاق نباید از لباس‌های گشاد استفاده کنند. این افراد بهتر است لباس‌هایی که فیت بدنشان است را انتخاب نمایند.

چگونه افراد پلاس سایز لباس مناسب انتخاب کنند؟

شاید افراد پلاس سایز فکر کنند که پیدا کردن لباس مناسب با سایز آنها غیرممکن و یا سخت است. اما نگران نباشید با رعایت برخی نکات می‌توانید با انتخابی درست، استایل جذابی داشته باشید. برای اینکه افراد سایز بزرگ بتوانند لباس مناسب اندام خودشان را انتخاب کنند بهتر است در ادامه مقاله  7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز، به نکات زیر توجه نمایند.

·       اولین قدم برای داشتن استایل جذاب، انتخاب پارچه مناسب است

افراد سایز بزرگ بهتر است از انتخاب لباس‌هایی که جنس پارچه آنها چسبنده است دوری کنند. زیرا با پوشیدن آن لباس‌ها احساس راحتی نخواهند کرد همچنین لباس‌های تنگ و چسبنده، منحنی‌های بدن این افراد را نمی‌توانند بپوشانند و در نتیجه اندام آنها نامتعارف به نظر خواهد رسید. لباس‌هایی که از پارچه‌های سبک و نرمی مانند ابریشم و یا پارچه‌های پنبه‌ای دوخته شده‌اند و به بدن نمی‌چسبند، بهترین گزینه برای این افراد هستند.

·       رنگی را انتخاب کنید که در آن بدرخشید

بدون شک اکثر افرادی که سایز آنها از حد معمول بیشتر است، لباس‌های مشکی و تیره را انتخاب می‌کنند زیرا رنگ‌های تیره باعث لاغر دیده شدن آنها می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید شیک و لاکچری به نظر برسید بهتر است یک پیراهن مجلسی مشکی را انتخاب کنید تا شما را بی‌نهایت جذاب نشان دهد. پیراهن مشکی علاوه بر جلوه لاغری که به اندام شما می‌دهد، شما را پیچیده‌تر نشان می‌دهد و به اندامتان جذابیت می‌بخشد.

افرادی که چاق هستند در نظر داشته باشند که علاوه بر استفاده از رنگ‌های تیره، باید رنگ‌های لباس‌های استایل آنها در یک طیف رنگی باشند. یعنی برای اینکه لاغرتر و کشیده‌تر به نظر برسند بهتر است از انتخاب استایلی با رنگ‌ها و طرح‌های شلوغ خودداری کنند. یعنی طیف رنگ لباس‌هایشان به هم نزدیک باشند تا چاق به نظر نرسند.

اما اگر علاقه‌مند به استفاده از لباس‌های رنگی هستید. محدودیتی وجود ندارد می‌توانید انتخاب‌هایتان را بر اساس رنگ‌هایی که متناسب با رنگ پوستتان است تنظیم نمایید. رنگ‌هایی مانند متالیک، نئونی، پاستلی و... جزو ترندهای فشن هستند و علاوه بر بالا بردن روحیه شما، باعث جذابیتتان می‌شوند. در ادامه مقاله  7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز با ما همراه باشید تا شما را با فرم بدنتان آشنا کنیم.

·       اندامتان را متعادل کنید

افرادی که سایز بزرگی دارند برای اینکه بتوانند لباسی را که استایل آنها را زیبا نشان دهد انتخاب نمایند باید بدانند که به کدام قسمت‌های بدنشان بیشتر توجه نمایند. این دانش به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در هنگام انتخاب لباس مناسب داشته باشید. برای متعادل ‌کردن اندامتان ابتدا باید فرم اصلی بدنتان را بشناسید. کسانی که اندام پلاس سایز دارند معمولاً فرم بدنشان سیب یا گلابی است. در ادامه شما را با نکاتی در مورد چگونگی انتخاب لباس آشنا می‌کنیم.

o      اگر پایین تنه شما بزرگ‌تر از بالا تنه شما است (مدل گلابی)، سعی کنید لباسی را انتخاب نمایید که پایین تنه شما کمتر جلب توجه کند. در این صورت به هیچ وجه دامن‌های پف‌دار نپوشید، به‌جای آن از دامن‌های راسته یا خمره‌ای استفاده نمایید.

o      افرادی که پایین تنه بزرگ‌تر دارند بهتر است لباسشان در قسمت پایین تنه ساده باشد ولی روی قسمت بالاتنه لباسشان بیشتر تمرکز کنند و پیراهن‌هایی بپوشند که بالاتنه آنها کار شده باشند در این صورت بالاتنه بیشتر جلب ‌توجه می‌کند.

o      اگر بالاتنه شما بزرگ‌تر است سعی کنید از لباس‌هایی استفاده کنید که تمرکز را از روی شانه و دست شما دور کند. در این صورت بهترین گزینه انتخاب بلوز ساده با یک دامن و یا شلوار طرح‌دار است.

o      برای اینکه پاهایتان کشیده‌تر به نظر برسند از کفش‌های پاشنه بلندی که بند دارند استفاده نمایید.

آشنایی با 7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز

در ادامه مقاله 7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز، می‌خواهیم شما را با برخی از مدل‌های لباس برای افراد چاق آشنا کنیم.

1.      تاپ مناسب برای افراد پلاس سایز

o      تاپ مدل پپلوم: این مدل تاپ، باریکی کمر شما را مشخص می‌کند.

o      تاپ مدل گردن اسکوپی: این مدل تاپ، با هدایت چشم مخاطب به سمت بالا، خط سینه را صاف نشان می‌دهد.

o      تاپ یقه هفت: این مدل یقه را باز می‌کند و باعث می‌شود بالاتنه کشیده‌تر به نظر بیاید.

2.     کت مناسب برای افراد سایز بزرگ

o      کت یقه انگلیسی: این مدل کت با ساختار بخشیدن به نیمه بالایی بدن، باعث خوش استایلی شما می‌شود.

o      کت تا کمر: کت‌هایی که اندازه آنها تا خط کمر هستند باعث می‌شوند تا خط کمر شما مشخص شده و در نتیجه اندازه دور کمر شما را نمایان می‌کند. همچنین می‌توانید کت را همراه با کمربند استفاده نمایید.

3.      پیراهن‌های مناسب برای افراد پلاس سایز

o      پیراهن میدی: پیراهن و یا دامن‌هایی با قد متوسط (میدی) بدن شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند.

o      پیراهن‌های دراپه: پیراهن‌های دراپه، تأکید زیادی بر روی کمر دارند و شما را خوش‌فرم نشان می‌دهند.

o      پیراهن‌های تنگ: پیراهن‌های تنگ استایل اندام شما را کشیده‌تر نمایش می‌دهند.

4.      شلوار جین مناسب افراد سایز بزرگ

o      شلوار جین اسکینی (Slim or Skinny): این شلوارهای جین بسیار راحت هستند و باعث می‌شوند پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسند.

o      شلوار بوت کات: این مدل شلوار منحنی‌های بدن شما را متعادل می‌کند.

o      شلوارهای استریت (Straight): این شلوارها تنگ و فیت بدن هستند و پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهند.

o      شلوارهای جین کشی: با استفاده از شلوارهای جین کشی استایل شما جذاب می‌شود. همچنین با پوشیدن این نوع شلوار جین، احساس راحتی خواهید کرد. در ادامه مقاله 7 استایل جذاب و شیک مناسب اندام پلاس سایز میتوانید با انواع مدلهای لباس برای افراد سایز بزرگ آشنا شوید.

5.      پیراهن‌های مردانه کوبایی مناسب افراد پلاس سایز

o      پیراهن‌های مردانه کوبایی: این پیراهن‌ها مناسب افراد سایز بزرگ هستند. پیراهن‌های کوبایی استایل شما را از سادگی و یکنواختی خارج می‌کنند.

o      پیراهن‌های زنانه گل‌دار: این پیراهن‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی استایل شما می‌شوند.

6.      مانتوی بلند مناسب افراد سایز بزرگ و توپر

o      مانتو فیت بدن: افرادی که سایز بزرگ هستند نباید از مانتوهای گشاد و یا تنگ استفاده کنند. این افراد باید مانتویی را خریداری نمایند که فیت بدنشان باشد همچنین استفاده از مانتوهای بلند باعث می‌شود تا اندام آنها بلندتر به نظر برسد.

o      انتخاب طرح مانتو: اگر مایل هستید از مانتوهایی استفاده کنید که دارای طرح هستند بهتر است مانتو بلند با طرح راه‌راه افقی استفاده نکنید؛ زیرا هیکل شما را چاق‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. مانتوهایی با طرح‌های عمودی، چهارخانه و اشکال هندسی ریز، بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

o      یقه مانتو: با اطمینان انتخاب یقه هفت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. زیرا این مدل یقه، گردن شما را باریک و کشیده نشان می‌دهد و باعث می‌شود تا بالاتنه شما ظریف به نظر برسد.

7.      کفش مناسب برای افراد سایز بزرگ

o      کفش پاشنه بلند: کفش‌های پاشنه بلند گزینه مناسبی برای افراد چاق هستند فقط دقت کنید که پاشنه کفش خیلی قطور و یا خیلی نازک نباشد، زیرا در این صورت فشار زیادی بر پاشنه پا وارد می‌آورد. کفش پاشنه بلند باعث می‌شود تا اندام شما بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد.

o      کفش لژدار: درصورتی‌که قطر لژهای کفش زیاد نباشد، این مدل کفش‌ها برای افراد چاق مناسب هستند.

o      بوت‌های پاشنه‌دار یا لژدار: برای اینکه اندام این افراد کشیده‌تر به نظر بیاید، بهتر است از بوت‌های پاشنه‌دار استفاده کنند.

o      کفش‌های نوک تیز: این مدل کفش‌ها پاها را درازتر نشان می‌دهد.

دیدگاه کاربران | شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید

نظر دهید