رنگ های مختلف برای استایل اندام های مختلف

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
230

هنگام انتخاب و خرید لباس، همه ما دقت می‌کنیم لباسی متناسب با اندام خود خریداری کنیم. اما گاهی اوقات نمی‌دانیم برای اندام ما چه سبک یا رنگی مناسب‌تر است. برای موفقیت و رضایت در خرید بهتر است با اطلاعات قبلی جلو برویم. در این مقاله می‌خواهیم درباره استایل اندام های مختلف و رنگ مناسب هر اندام  بیشتر با هم صحبت کنیم. چرا که هر لباسی مناسب هر اندامی نیست و بهتر است لباس و رنگ آن متناسب با اندام ما خریداری شود تا حس رضایت بیشتری داشته باشیم. پس اگر شما هم دوست دارید قبل از خرید لباس بدانید چه رنگی برای اندام شما مناسب‌تر است با ما در این مقاله همراه باشید.

استایل اندام های مختلف

اندام انسان به صورت کلی به چهار نوع تقسیم می‌شود. به شکل‌های مستطیلی، سیب، گلابی و ساعت شنی. هر کدام از این اندام‌ها نیاز به لباس مخصوص خود دارد. زیرا برخی از لباس‌ها برای بعضی از اندام‌ها به هیچ عنوان مناسب نیستند و باعث می‌شود به اصطلاح لباس روی تن به خوبی ننشیند.

به این ترتیب افراد نمی‌توانند ظاهر مناسبی برای خود بسازند و ممکن است از این موضوع رنج ببرند. مثلا لباسی که برای افراد چاق خریداری می‌شود و مناسب آنهاست نمی‌تواند فرد لاغر را راضی و خرسند سازد. در واقع در بسیاری از موارد افراد با هدف پوشاندن عیوب خود به سراغ خرید لباس می‌روند. افراد لاغر به دنبال لباسی هستند که آنها را توپرتر نشان دهد. افراد چاق و سنگین‌وزن به دنبال خرید لباسی هستند که آنها را لاغرتر نشان دهد. پس بیایید در این مقاله ببینیم برای اندام ما چه لباس و رنگی مناسب‌تر است تا ظاهر شیکی به ما ببخشد.

رنگ‌های کت و شلوار برای استایل اندام‌های مختلف

از آنجایی که کت و شلوار برای همه اندام‌ها انتخاب مناسبی است و می‌تواند گزینه خوبی تلقی شود، بیایید ببینیم هر کدام از اندام‌ها بهتر است از چه رنگی استفاده کنند تا ظاهر بهتری و شیک‌تری داشته باشند. برای بهتر دیده شدن در استایل اندام های مختلف اگر اندام شما به شکلی است که مایلید لاغرتر دیده شوید، بهتر است از رنگ‌های خنثی و تیره در کت و شلوار خود استفاده کنید. از طرفی پوشیدن کت و شلوار ست نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به خصوص اگر می‌خواهید قدبلندتر دیده شوید از یک کت و شلوار ست استفاده کنید.

برای لاغرتر دیده شدن بهتر است از بلوز وشلوارهای تک رنگ استفاده کنید تا اندام ایده‌آل‌تری از خود نشان دهید. همچنین اگر می‌خواهید لاغرتر دیده شوید از پارچه‌های ساده برای دوخت لباس‌های خود استفاده کنید. پارچه‌های طرح‌دار باعث می‌شود چاقی افراد بیشتر به چشم بیاید.

انتخاب رنگ برای بلندقد دیده شدن

افراد کوتاه‌قد معمولا دوست دارند در لباس خود بلندتر دیده شوند. هنگام استایل برای اندام های مختلف به این نکته هم دقت کنید. اگر قد کوتاهی دارید بهتر است بلوز و شلوار یا کت و شلوار خود را از یک رنگ انتخاب کنید تا بلندتر دیده شوید.

همچنین بهتر است از لباس‌هایی که خطوط عمودی دارند استفاده کنید. این لباس‌ها افراد را بلندتر از چیزی که هستند نشان می‌دهند. از طرفی پوشیدن کفش های پاشنه بلند و لژدار هم می‌تواند گزینه دیگر شما برای بلندقدتر دیده شدن باشد. هنگام پوشیدن شلوار هم دقت کنید که زیاد شلوار را بالا نکشید زیرا این موضوع هم باعث می‌شود شما کوتاه‌تر از چیزی هستید به نظر برسید.

رنگ‌های خنثی مناسب استایل اندام های مختلف

رنگ‌های خنثی مناسب همه اندام‌ های مختلف است. فرقی نمی‌کند که چه نوع اندامی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند کرم، قهوه‌ای، سفید، مشکی یا خاکستری و سورمه‌ای در استایل خود استفاده کنید. بنابراین با خیال راحت به سراغ این گزینه بروید و از پوشیدن این لباس‌ها لذت ببرید و نگران ظاهر خود نباشید.

رعایت تناسب در هنگام استایل اندام های مختلف

در به کار بردن رنگ‌ها همیشه تناسب را رعایت کنید. در استایل اندام های مختلف به این نکته توجه کنید که فرقی نمی‌کند چه اندامی داشته باشید، نباید بیشتر از سه رنگ در استایل خود استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های بیشتر باعث شلوغی استایل شما می‌شود. رنگ‌ها باید به شکلی انتخاب شوند که وقتی به لباس و استایل خود نگاه می‌کنید رنگ‌های به کار رفته دارای پیوستگی باشند.

همچنین تناسب مناسبی بین رنگ‌های مختلف در استایل شما باید وجود داشته باشد. ایجاد توازن رنگی یکی از نکاتی است که باید رعایت کنید. گستره رنگ‌ها را باید بشناسید تا بتوانید به این توازن رنگی برسید. مثلا گستره رنگی رنگ‌های قرمز و سبز یکسان است. اگر از این دو رنگ به یک اندازه در استایل خود استفاده کنید لباسی متوازن بر تن خواهید داشت. اما مثلا نسبت رنگ‌های زرد به بنفش، سه به یک است. یعنی رنگ‌ بنفش باید با وسعت سه برابر نسبت به رنگ زرد در لباس و استایل شما به کار رفته باشد تا توازن رنگی برقرار شود.

نکات مهم در هنگام استایل اندام‌های مختلف

در هنگام انتخاب لباس و رنگ مناسب به سه نکته مهم توجه کنید تا استایل شیک‌تری داشته باشید. به اثر نور، بافت پارچه و سن و جنسیت خود. در اثر نور به این دقت کنید که لباس خود را برای چه زمانی می‌پوشید. لباسی که برای روز پوشیده می‌شود با لباسی که برای شب پوشیده می‌شود متفاوت‌اند.

همچنین بافت پارچه در انتخاب رنگ مناسب برای لباس بسیار مهم است. برای انتخاب رنگ پارچه‌هایی مانند ساتن به دلیل انعکاس نوری که دارند باید دقت بیشتری به خرج بدهید.

از طرفی هنگام انتخاب رنگ برای استایل اندام های مختلف فارغ از این که چه اندامی داشته باشید بهتر است به سن و جنسیت خود هم دقت کنید. رنگ‌های زنده بیشتر برای افراد جوان‌تر مناسب هستند. در عین حال افراد میانسال می‌توانند از رنگ‌های غیر اشباع استفاده کنند. به صورت کلی هر چه رنگ ملایم‌تر باشد برای سن‌های بالاتر مناسب‌تر است. جوان‌ترها می‌توانند از رنگ‌های روشن و زنده بیشتر استفاده کنند.

رنگ لباس برای استایل اندام‌های مختلف: افراد چاق

بهتر است افرادی که چاقی بیشتری دارند از رنگ‌های مات و تیره در طیف رنگی سرد استفاده کنند. همچنین افراد چاق بهتر است از رنگ‌های یکدست در لباس خود استفاده کنند. استفاده از لباس‌های رنگارنگ و طرح‌های شلوغ مناسب این افراد نیست. زیرا این شلوغی و رنگارنگی باعث برجسته‌تر چاقی آنها می‌شود.

 همچنین استفاده از دو رنگ متضاد هم می‌تواند گزینه خوبی برای افراد چاق باشد. به عنوان مثال ترکیب سیاه و سفید برای این افراد ایده خوبی است. این ترکیب باعث می‌شود که شما استایل لاغرتری از خود نشان دهید. این دو رنگ در کنار هم احساس مطلوبیت و شیک بودن نیز به شما می‌دهد. مثلا می‌توانید از یک مانتوی سفید رنگ در کنار یک شلوار یا دامن مشکی استفاده کنید.

همچنین اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید بهتر است از یک کمربند تیره رنگ مانند مشکی یا سورمه‌ای در استایل خود استفاده کنید. استفاده از این کمربندهای تیره باعث می‌شود که کمر شما لاغرتر به نظر برسد.

 از طرفی اگر بالاتنه شما چاق است، بهتر است در پوشیدن کفش‌ها و جوراب‌ها به سمت رنگ‌های روشن بروید تا بتوانید توجه را به سمت آنها جلب کنید. از طرفی پوشیدن شلوار جین آبی تیره یا شلوارهای کتان مشکی یا سورمه‌ای هم انتخاب خوبی برای رنگ و جنس شلوار است. توجه به این نکات در استایل اندام های مختلف مهم است.

اگر جزو افراد چاق محسوب می‌شوید بهتر است از پوشیدن شلوارهای سفید یا جین روشن پرهیز کنید. این شلوارها چندان مناسب اندام شما نیستند.

رنگ مناسب افراد لاغر

افراد لاغر بهتر است برای آن که لاغرتر دیده نشوند، از رنگ‌های روشن در لباس‌های خود استفاده کنند. رنگ‌های تیره به دلیل جذب نور در خود باعث می‌شوند فرد لاغرتر از آنچه که هست دیده شود. رنگ‌هایی که درصد سفیدی در آنها بیشتر است رنگ روشن خوانده می‌شوند.

رنگ‌هایی مانند صورتی، پاستیلی، کرم، آبی آسمانی و لیمویی جزو رنگ‌های روشن به حساب می‌آیند. رنگ‌هایی که در آنها ترکیبات مشکی بیشتر باشد. رنگ‌های تیره هستند. مانند رنگ‌های قهوه‌ای، زرشکی، بادمجانی، عنابی و غیره. این رنگ‌ها چندان مناسب افراد لاغر نیستند و بهتر است افراد چاق از آنها بیشتر در استایل لباس خود استفاده کنند.

همچنین استفاده از رنگ‌های گرم برای افراد لاغر بهتر است. زیرا رنگ‌های گرم باعث بزرگ‌تر دیده شدن می‌شوند. رنگ‌های زرد، نارنجی، سرخابی و سبز زرد از این دسته هستند. افراد لاغر بهتر است از طرح‌های درشت گل، طرح‌های هاوایی، طرح‌های خال‌خالی درشت و طرح‌های با رنگ‌بندی زیاد استفاده کنند. همچنین طرح‌های افقی درشت و طرح پوست حیوانات برای استایل افراد لاغر اندام بسیار مناسب است.

در بحث خطوط موجود روی لباس نیز برای افراد لاغر بهتر است که خطوط عمودی در لباس به کار رفته شده باشد تا قد آنها بلندتر دیده شود. اما اگر فردی می‌خواهد چاق‌تر و توپرتر به نظر برسد بهتر است از برش‌های افقی در کمر یا کمربندهای متفاوت از رنگ و جنس لباس استفاده کند. همچنین انواع برش یوک در لباس باعث می‌شود فرد چاق‌تر به نظر برسد. همچنین در استایل اندام های مختلف برای افراد لاغر بهتر است از طرح پارچه با خطوط افقی استفاده شود تا این افراد توپرتر به نظر برسند.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی درباره استایل برای اندام های مختلف در اختیار شما قرار دهیم. بسته به نوع اندام خود می‌توانید اقدام به خرید و انتخاب پارچه یا لباس مناسب کنید. هر کدام از استایل‌ها انتخاب‌های متفاوتی پیش رو دارند تا بتوانند ظاهری شیک و متفاوت برای خود بسازند و از این ظاهر لذت ببرند. رعایت این جزئیات و نکات باعث می‌شود حس بهتری از خرید لباس داشته باشید.

دیدگاه کاربران | شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید

نظر دهید